5 Feb 2011

Jom Belajar Buat Pantun MODEN

Maher Din dan Prof. Ezzy sedang sibuk mengulangkaji pelajaran di bilik study. Maher Din sedang menyiapkan tugasannya berkaitan dengan pantun dan asyik menggaru-garu kepalanya dari tadi. Prof. Ezzy yang melihat pun naik pening melihat perlakuan Maher Din.

Prof Ezzy : Ko ni ada masalah ape? Dari tadi aku tengok ko asyik garu kepala je, gatal sangat ke kepala ko tu?

Maher Din : Aku kena buat pantun la. Aku memang tak pandai langsung buat-buat pantun ni dari kecil. Mak Bapak aku pun x pernah ajar aku.

Prof Ezzy : Senang aja nak buat pantun ni, ko tu je yang malas nak berfikir dan malas nak berlajar, banyak buang masa je.

Maher Din : Eh, macam tahu-tahu je aku banyak buang masa!

Selalu aku lepak kat Garden,
Kadang-kadang aku tengok kartun,
Maklumlah aku generasi moden,
Mana tahu sangat berpantun.

Prof Ezzy : Ha! Itu pantun la namenye!

Maher Din : Iye ke? Haha... Pantun MODEN!

p/s : semoga anda ada idea untuk membuat pantun-pantun mudah macam di atas ni!

Semoga Bermanfaat!

2 ulasan:

  1. Hehe jom buat Pantun Moden Beramai2... haha pasni bley kalahkan pemantun kebangsaan kot :)

    BalasPadam

Suka Post ini?? Tekan SHARE

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mohd Izuddin

Mohd Izuddin
Aku suka untuk Berjalan , Melihat , dan Mentafsir semua perkara yang aku lalui kerana pasti ada hikmah disebalik kejadian-Nya. Tekan SHARE di mana Post yang anda Suka! Terima Kasih