2 Dis 2009

PUISI Kematian

Aku Dimakamkan Hari Ini
Perlahan, tubuhku ditutup tanah,
perlahan, semua pergi meninggalkanku,
masih terjelas langkah-langkah terakhir mereka
aku sendirian, di tempat gelap yang tak pernah terbayang
sendiri menunggu keputusan
Menyesal sudah tak mungkin,
tobat tak lagi dianggap,
dan maafpun tak bakal didengar,
aku benar-benar harus sendiri
Tuhanku,
Jika kau beri akau satu lagi kesempatan,
Jika kau pinjamkan lagi beberapa hari milik-Mu
beberapa hari saja…
aku harus berkeliling memohon maaf pada mereka
yang selama ini telah merasakan zalimku,
yang selama ini sengsara karena aku,
yang tertindas dalam kuasaku,
yang selama ini telah kusakiti hatinya,
yang selama ini telah aku bohongi
begitu sesal diri ini
karena hari-hari telah berlalu tanpa makna
penuh kesia-siaan
Aku dimakamkan hari ini
dan semua menjadi tak termaafkan,
dan semua menjadi tak terlambat,
dan aku harus sendiri,
untuk waktu yang tak terbayangkan
p/s : hari ini pasti ada orang y dilahirkan ke dunia dan juga
pasti ada yg dikuburkan di tanah perkuburan dan

tidak lagi melihat dunia..... mungkinkah esok

pula giliran kiter? takut2...

Tazkirah lain di blog ini : KLIK 

3 ulasan:

  1. sesungguhnya kematian itu pasti datang....
    ada dua golonggan yang menghadapi kematian
    orang yang cinta pada ALLAH akan merasakan kematian itu indah...
    orang Hidupnya tidak pernah mahu mengenal ALLAH pasti merasakan kematian itu indah tanpa sebarang pengadilan.... padahal dia tidah tahu kebenarannya....
    moga2 kita tidak tergolong dalam golonggan ke2....

    insya-ALLAH...
    amin...

    BalasPadam
  2. InsyaAllah
    amin
    orang y slalu mengingati mati
    adalah orang y bijak...

    BalasPadam
  3. mati oh mati~~\
    beruntung org yg ingat mati~~

    BalasPadam

Suka Post ini?? Tekan SHARE

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mohd Izuddin

Mohd Izuddin
Aku suka untuk Berjalan , Melihat , dan Mentafsir semua perkara yang aku lalui kerana pasti ada hikmah disebalik kejadian-Nya. Tekan SHARE di mana Post yang anda Suka! Terima Kasih