17 Dis 2010

SALAHUDIN AYUBI - Penakluk Jerusalem



Novel Sejarah Islam : SALAHUDIN AYUBI - Penakluk Jerusalem

Assalamualaikum...

Kita adalah apa yang kita makan = Kita adalah apa yang kita baca.

Pernah dengar ungkapan di atas? Ni adalah formula baru yang aku cipta. Kita adalah apa yang kita baca. Kalau kita baca berkaitan politik, lagak kita mesti macam ahli politik. Kalau kita baca buku berkaitan agama, lagak kita macam ustaz pula sebab orang menilai daripada apa yang kita tuturkan.

Pos terbaru hari ini adalah berkaitan dengan buku di atas , Novel Sejarah Islam : SALAHUDIN AYUBI - Penakluk Jerusalem. Buku ni baru sampai ke rumah semalam. Aku belum sempat untuk baca lagi dan tujuan aku review kat sini adalah untuk menaikkan semangat aku untuk baca buku ni dan menghabiskannya sebelum cuti sekolah ni habis.

Rugi rasanya tak menghabiskan baca buku ni dalam cuti ni sebab bila dah buka semester baru nanti belum tentu aku habis membacanya, hehe. Dari maklumat yang aku dapat , mantan perdana menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir Mohamad mampu menghabiskan sebuah buku dalam sehari! Kalau aku nak jadi macam tu lambat lagi la, hehe. Jadi apa kata kita mulakan membaca daripada sekarang. Sehari 5 muka surat pun dah cukup. Sikit-sikit lama-lama jadi Gunung Everest! Tak mustahil :)

Nak tahu info lain? Disini

2 ulasan:

Suka Post ini?? Tekan SHARE

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mohd Izuddin

Mohd Izuddin
Aku suka untuk Berjalan , Melihat , dan Mentafsir semua perkara yang aku lalui kerana pasti ada hikmah disebalik kejadian-Nya. Tekan SHARE di mana Post yang anda Suka! Terima Kasih